Monday, January 18, 2010

2010 redan!

Så är det nytt år, eller det blev det för ca 18 dagar sen, men bättre sent än aldrig. Insåg också att jag inte har skrivit här på väldigt länge. Först tänkte jag att det inte har hänt så mycket, så det gör inte så mycket. Men det har faktiskt hänt en del. Min kära man har fått ett jättebra jobb uppåt landet så nu flyttar vi dit. Det ska bli väldigt spännande. Lite läskigt förstås att lämna dom sydligare bygderna, men jag har ju gjort det förr och det har gått bra. Jag tror att det kommer att bli bra på det nya stället också. Nu ar det bara jag som ska hitta ett jobb. Jag har varit på en del intervjuer och det har nog egentligen gått bra, men jag har brustit på att kommunicera vad jag egentligen kan och gör på mitt nuvarande jobb och varför jag vill ha just det jobbet. Kanske kunde jag inte kommunicera det för att jag helt enkelt inte tyckte så. Jag har svårt att spela på en intervju och egentligen så ger det ju inget heller. Jag sörjer inget jobb som jag inte har fått, än iallafall. Förra veckan gjorde jag personlighetstester för ett jobb jag har sökt och dom lyckades pricka in min personlighet väl måste jag säga. Egentligen så vet man kanske dom där grejerna redan, men det blir tydligt på ett annat sätt när man får det på pränt och det är lättare att ta till sig. På något sätt känns det också lättare att acceptera att "det här är nog jag och det här är jag nog faktiskt bra på och det här är jag helt enkelt mindre bra på och på något sätt så känns det ok. Jag kanske ser det på ett annat sätt i framtiden, men just nu kändes det nyttigt att ha gjort det. Jag är så oerhört sugen på att börja min nästa karriär och få lite stabilitet i livet, inte så att det blir tråkigt, men bara så att jag orkar göra en massa nya roliga saker. 2010 kommer att bli ett bra år!

No comments: